صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۱۳۹۸/۰۴/۰۳


در حالی که تنش ها بین ایران و آمریکا همچنان بالاست و وزیر امور خارجه آمریکا از اعلام تحریم های جدید علیه تهران سخن گفته است، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 25 سنت معادل 0.4 درصد افزایش به 65 دلار و 45 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 37 سنت معادل 0.6 درصد رشد داشت و به 57 دلار و 80 سنت رسید.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا هفته گذشته گفت که وی یک حمله تلافی جویانه که قرار بود در واکنش به سرنگونی یک پهپاد جاسوسی توسط ایران انجام شود را لغو کرده و اینکه وی به دنبال جنگ با ایران نیست.

اما در عین حال وزیر خارجه دولت ترامپ از اعلام تحریم های «قابل توجه» جدیدی علیه ایران در روز دوشنبه خبر داده است.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در نیویورک گفت: «درگیری ها در خاورمیانه در ابتدای هفته موجب تقویت قیمت نفت شده و بازار منتظر واکنش ایران به تهدید آمریکا مبنی بر وضع تحریم های بیشتر است.»

هفته گذشته پس از آنکه ایران یک پهپاد جاسوسی آمریکا را سرنگون کرد، قیمت نفت به شدت افزایش یافت. آمریکا مدعی بود که این پهپاد بر فراز آبهای بین المللی قرار داشته، اما تهران تاکید کرد که پهپاد مذکور را بر فراز آبهای سرزمینی خود ساقط کرده است.

همزمان با افزایش تنش ها، قیمت نفت برنت در هفته گذشته حدود 5 درصد جهش داشت و اولین هفته افزایشی در طی 5 هفته گذشته را به ثبت رساند. قیمت نفت برنت نیز رشد هفتگی حدودا 10 درصدی را به ثبت رساند که بیشترین رشد هفتگی از دسامبر 2016 تاکنون بود.

در عین حال، شرکت های انرژی امریکایی در هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری خود را برای اولین بار در طی 3 هفته گذشته افزایش داده اند.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved