صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش یافت ۱۳۹۸/۰۱/۲۸


بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۱ سنت یا ۰.۲۹ درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به ۷۱.۹۳ دلار در هر بشکه رسید.
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۰ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش، به ۶۴.۴۵ دلار در هر بشکه رسید.
به گفته بنجامین لو، تحلیلگر کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز، بهای معاملات آتی نفت از برداشت غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا و محدود شدن عرضه در بازار پشتیبانی شده‌اند.
طبق آمار اداره ملی آمار چین، تولید پالایشگاهی چین در مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۲ درصد رشد کرد و به ۵۳.۰۴ میلیون تن یا معادل ۱۲.۴۹ میلیون بشکه در روز رسید.
رشد مستمر تقاضا در چین همزمان با کاهش تولید کشورهای اوپک و غیراوپک روی می‌دهد. عرضه نفت در سال ۲۰۱۹ همچنین تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران و ونزوئلا که از اعضای اوپک هستند، محدود شده است.
عرضه محدود و تقاضای بالاتر کمک کرده بهای نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت امسال بیش از ۴۰ درصد رشد کنند.
اوپک و هم‌پیمانانش شامل روسیه در ژوئن برای تصمیم‌گیری در خصوص ادامه اجرای توافق کاهش تولید دیدار خواهد کرد. اوپک و روسیه و سایر تولید کنندگان غیراوپک با هدف کاهش مازاد عرضه و تقویت قیمت‌ها، موافقت کرده‌اند از اول ژانویه به مدت شش ماه تولیدشان را ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.
بر اساس گزارش رویترز، افت غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا نیز در معاملات روز جاری از افزایش قیمت‌های نفت پشتیبانی کرد. گزارش مؤسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۲ آوریل ۳.۱ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۴۵۲.۷ میلیون بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند این ذخایر ۱.۷ میلیون بشکه رشد کند. آمار رسمی بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.
منبع: ایسنا

تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved