صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

احتمال تغییر سیاست تولید اوپک در نشست آتی وجود ندارد ۱۳۹۸/۰۹/۱۳


به گزارش اویل اینداستری به نقل از رویترز، یک مقام ارشد در آژانس بین المللی انرژی گفت تولید کنندگان سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) احتمالا تا روشن شدن دورنمای بازار نفت، توافقی برای تغییر قرارداد فعلی کاهش تولید امضا نمی کنند.

 نیل اتکینسون، سرپرست بخش  صنعت و بازار نفت در آژانس بین المللی انرژی گفت:« اوپک احتمالاً همان کاری را انجام می‌دهد که در گذشته انجام داده بود:  به تاخیر انداختن تصمیم گیری در مورد تغییر سیستم فعلی تا زمان روشن تر شدن دورنمای بازار».

اوپک و متحدانش به رهبری روسیه طی ائتلافی با عنوان اوپک+ در روزهای پنجشنبه و جمعه در وین دیدار می‌کنند تا در مورد قرارداد فعلی تصمیم گیری کنند. این قرارداد تا ماه مارس اعتبار دارد.

 این گروه در حال حاضر 1.2 میلیون بشکه در روز از تولید خود را که معادل 1.2 درصد کل تقاضای جهان می‌شود، پایین آورده‌اند تا عرضه اضافی نفت به بازار را کاهش دهند و از قیمت آن حمایت کنند.

اتکینسون در  کنفرانسی که توسط اس پی گلوبال پلتس در لندن برگزار شده بود گفت:« به نظر می رسد روسیه حداقل در سطح سیاسی تمایل دارد که فعلا هیچ تغییری صورت نگیرد».

 وی گفت:« هنوز بی ثباتی های بسیاری وجود دارد، دورنمای صنعت شیل آمریکا، تقویت تقاضا، دورنمای کلی اقتصاد جهان و خیلی مسائل دیگر. بنابراین به احتمال زیاد تصمیم گیری این گروه به اجلاس بعدی در ماه مارس موکول می شود».


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved