صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

کاهش ۴۰ درصدی تقاضای نفت تا ۲۰۴۰ با اجرای توافق پاریس ۱۳۹۸/۰۱/۲۳


به گزارش اویل اینداستری به نقل از رویترز، موسسه مدیریت سرمایه گذاری عمومی و قانونی (LMGI) سرمایه ای با ارزش یک تریلیون پوند (1.3 تریلیون دلار) در سراسر جهان را مدیریت می‌کند. این موسسه اعلام کرد در صورت وضع سیاست هایی برای محدود کردن تغییرات جوی و اجرای توافق زیست محیطی پاریس، تقاضای نفت از 2025 کاهش می یابد . 
این موسسه طی گزارشی اعلام کرد تاثیر فعالیت ها برای نگه داشتن افزایش دمای جهان زیر دو درجه آنقدر است که تا اوایل دهه 2040 تقاضای نفت به حدود 40 درصد سطح فعلی یعنی 60 میلیون بشکه در روز می رسد . 
ولی اگر هیچ سیاست جوی اعمال نشود، تقاضای نفت می‌تواند روی 110000 میلیون بشکه در روز از 2030 به بعد ثابت بماند . 
نیک استنبری، سرپرست تحقیقات کالا در LGIM گفت:« سخت است بگوییم در صورت سقوط تقاضای نفت که احتمال آن زیاد است، صنعت نفت و گاز به اندازه امروز سودآور خواهد بود یا نه» . 
حتی اگر تقاضا سقوط کند، برخی شرکت‌های نفتی هنوز می‌توانند سرمایه‌گذاری‌های جذابی داشته باشند ، البته اگر به این تهدید عکس‌العمل نشان دهند و خود را وارد رقابت در این بازار در حال رکود کنند . 
موسسه LMGI که در شرکت‌های بزرگ نفتی مثل بریتیش پترولیوم و شل سرمایه گذاری می کند، سال‌هاست به گروهی از سرمایه‌گذاران پیوسته و سرمایه ای معادل 10 تریلیون دلار ارائه داده است و از صنعت نفت و گاز خواسته کسب و کار خود را مطابق اهداف جوی هماهنگ کنند . 
نامه ای هم از سوی سرمایه گذاران به آژانس بین‌المللی انرژی فرستاده  شد که درخواست کرده بود کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای به منظور تعدیل افزایش دمای کره زمین تا یک و نیم درجه سانتیگراد مورد توجه قرار گیرد . 
قرارداد اقلیمی پاریس که توسط تقریبا 200 کشور در 2015 امضا شد، یک هدف بلندمدت برای محدود کردن گرمایش کره زمین قرار داد که باید زیر 2 درجه سانتیگراد باشد و هدف را 1.5 درجه تعیین کرد . 
در ژوئن 2017 دونالد ترامپ اعلام کرد که آمریکا ، یکی از بزرگترین تولید کنندگان گازهای گلخانه ای، از قرارداد پاریس بیرون می رود. 


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved