صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

بهای نفت به مرز 63 دلار نزدیک شد ۱۳۹۸/۰۴/۲۹


به‌دنبال افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا در منطقه خاورمیانه و با وجود اینکه نگرانی‌ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی ممکن است موجب کاهش تقاضای جهانی برای نفت شود، قیمت نفت روز جمعه شاهد رشد حدوداً یک‌درصدی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 54 سنت افزایش به 62 دلار و 47 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز رشد 33سنتی داشت و به 55 دلار و 63 سنت رسید.

قیمت نفت که در اوایل هفته به‌دلیل نگرانی از کاهش تقاضا افت کرده بود، در مجموع کاهش هفتگی را به‌ثبت رساند. نفت خام آمریکا 7 درصد و نفت برنت حدود 5.5 درصد افت هفتگی را شاهد بودند که بیشترین افت قیمت هفتگی برای هر دو شاخص نفتی از اواخر ماه می تاکنون به شمار می‌رود.

قیمت‌ها در معاملات پایانی روز جمعه پس از آن افزایش یافت که سپاه پاسداران ایران اعلام کرد یک نفتکش انگلیس را توقیف کرده است. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که اوایل ماه جاری میلادی یک نفتکش ایرانی توسط نیروی دریایی انگلیس در جبل الطارق توقیف شد.

بر اساس داده‌های ترافیک دریایی مؤسسه رفینیتیو، یک نفتکش دوم با پرچم لیبریا که برای یک شرکت انگلیسی کار می‌کرده نیز روز جمعه بعدازظهر به‌سمت سواحل ایران تغییر مسیر داده است. اما به‌گفته منابع مطلع این نفتکش توسط ایران توقیف نشده است.

یک مقام ارشد دولت ترامپ روز جمعه گفت، کشورش هر پهپاد ایرانی را که بیش از حد به کشتی‌هایش نزدیک شود سرنگون می‌کند. یک روز قبل آمریکا مدعی شده بود که یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز ساقط کرده است، اما سپاه پاسداران ایران با ارائه مستندات رصد کشتی جنگی آمریکا توسط پهپاد خود، دروغ بودن ادعای مقامات آمریکایی را به اثبات رساند.

منبع: تسنیم


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved