صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

صادرات گاز به پاکستان نیازمند ورود دستگاه‌های دیپلماسی است ۱۳۹۹/۰۷/۲۰


فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو با تاکید بر اینکه باید راهبرد خود را در حوزه انرژی مشخص کنیم و نباید به سلیقه افراد و مدیریت فردی اقدام کنیم، عنوان کرد: برنامه‌های توسعه پنجم و ششم متاسفانه به درستی عمل نشد و محقق نکردیم. در همه حوزه‌ها از جمله انرژی باید بر اساس ظرفیت‌ها فعالیت کنیم، اما حقیقت آن است که سلیقه‌ای و به رای افراد یا فشار گروه‌های سیاسی کارهای فنی و صنعتی صورت می‌گیرد.

وی با تصریح بر اینکه توانمندی تولید گاز ال.ان.جی داریم و نباید راه آن را بست، اظهار کرد: باید برای مصرف این گاز و صادرات آن ظرفیت‌هایی را ایجاد کنیم تا در صورتی که مشتری خارجی وجود داشت، صادرات را انجام دهیم یا احیانا اگر شرایطی پیش آمد که نتوانستیم گاز را از خط لوله انتقال دهیم، توانمندی تبدیل به مایع را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خط لوله پاکستان و توقف آن تصریح کرد: معتقد نیستم که نمی‌توان صادرات گاز را انجام داد و باید در این زمینه دستگاه دیپلماسی در حوزه انرژی فعال باشد و بدون تردید با افزایش تحرکات در این حوزه می‌توانیم صادرات گاز در این منطقه را داشته باشیم.

وی افزود: 15 کشور در اطراف ایران وجود دارد و می‌توانیم ایران را به هاب انرژی تبدیل کنیم و خط لوله‌ها را تقویت کنیم و در این راستا خط لوله‌های نفت و گاز عراق و کویت را به ناحیه بیرون از خلیج فارس انتقال دهیم. همچنین می‌توانیم گاز قطر را دریافت کنیم و از خطوط لوله خودمان از طریق پاکستان به هند برسانیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه پاکستان مصرف کننده گاز است، عنوان کرد: فکر نمی‌کنم خطی که از ترکمنستان می‌آید و از طریق افغانستان و پاکستان به هند می‌رسد، قابل اجرا باشد و می‌توانیم با فعالیت بیشتر در حوزه دیپلماسی انرژی، انتقال گاز را به دست بگیریم.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved