صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

واردات نفت خام چین در ماه نوامبر رکورد زد ۱۳۹۸/۰۹/۱۷


به گزارش اویل اینداستری به نقل از رویترز، واردات نفت خام چین به صورت روزانه در ماه نوامبر رکورد زد چون پالایشگاه ها با بالاترین ظرفیت خود فعالیت کردند تا سهمیه‌های سالانه واردات خود را مصرف کنند.

 طبق اطلاعات منتشر شده توسط اداره کل گمرک چین، بزرگترین خریدار نفت جهان 45.74 میلیون تن نفت خام معادل 11.13 میلیون بشکه در روز وارد کرده است.

چین در ماه اکتبر 10.72 میلیون بشکه در روز و در نوامبر سال گذشته 9.61 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده بود.

چین در 11 ماه اول 2019 در کل 461.88 میلیون تن معادل 10.09 میلیون بشکه در روز نفت خام خرید که 10.4 درصد بیشتر از همین دوره در سال گذشته بود.

با پایان سال جاری میلادی، پالایشگاه‌های خصوصی که به آنها پالایشگاه‌های تیپات میگویند تولید خود را افزایش داده اند تا از تمام سهمیه واردات نفت خام خود در این سال استفاده کنند و بتوانند برای سال آینده سهمیه بیشتری درخواست دهند.

 در این بین، پالایشگاه های دولتی سطح تولید ثابتی داشته اند.

 اطلاعات گمرک نشان می‌دهد چین در ماه نوامبر 7.31 میلیون تن محصولات پالایش شده نفتی فروخته که 63.5 درصد نسبت به سال گذشته بالاتر بوده است.

 صادرات در 11 ماهه اول سال جاری میلادی 60.22 میلیون تن بوده که 14.2 درصد نسبت به سال گذشته در همین دوره افزایش داشته است.

 کل واردات گاز طبیعی چین در ماه نوامبر 3.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و به 9.45 میلیون تن رسید.

 چین از ژانویه تا نوامبر سال جاری میلادی 87.11 میلیون تن گاز طبیعی وارد کرده که 7.4 درصد نسبت به سال گذشته در همین دوره بالا رفته است.

 روسیه روز دوشنبه انتقال گاز از خط لوله را از سیبری به شمال شرق چین آغاز کرد.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved