صنعت نفت ایران
1403/1/9
Thursday
آرشیو اخبار صنعت نفت

آغاز تولید از میدان نفتی مشترک توسط عربستان و کویت ۱۳۹۹/۰۴/۱۴


به گزارش اویل اینداستری به نقل از اویل پرایس، مدیرعامل شرکت نفت خلیج کویت طی بیانیه ای اعلام کرد عربستان سعودی و کویت تولید از میدان نفتی الخفجی در منطقه بی طرف بین دو کشور را آغاز کرده اند.

 قبلا گزارش شده بود عربستان و کویت قصد دارند هر دو میدان نفتی -خفجی و وفرا- در این منطقه بی طرف را در همین ماه بازگشایی کنند.

 الخفجی یکی از چهار میدان نفتی دریایی و یک میدان نفتی ساحلی در منطقه بی طرف بین عربستان و کویت است. از بین این میادین نفتی ،تنها دو میدان نفتی خفجی و وفرا تا 2015 نیم میلیون بشکه در روز تولید داشتند.

 اختلاف نظر درمورد فعالیتهای این میادین نفتی و بدتر شدن روابط دو جانبه بین دو کشور باعث توقف تولید از این منطقه در 2015 شد. اختلاف از آنجا شروع شد که عربستان سعودی قرارداد با شرکت چورون را برای میدان نفتی وفرا تجدید کرد و طرف کویتی ادعا کرد ریاض اجازه نداشته این کار را بدون مشورت با کویت انجام دهد.

 مذاکرات در مورد از سرگیری تولید از این میادین نفتی در 2018 آغاز شد و در اواخر 2019 تولید از میادین نفتی وفرا و الخفجی از سر گرفته شد. ولی در ماه مه رسانه‌های کویت گزارش دادند تولید از میدان نفتی الخفجی به خاطر قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس متوقف می شود. طبق این قرارداد، ائتلاف اوپک پلاس می بایست 9.7 میلیون بشکه در روز تولید خود را در ماه‌های مه و ژوئن پایین می آورد.

 با توجه به اینکه اوپک‌ پلاس توافق کرد قرارداده کاهش تولید را تا پایان جولای تمدید کند، خبر از سرگیری تولید از میادین نفتی این منطقه تعجب‌آور بود.

 میدان نفتی الخفجی تا 2015 روزانه 300 هزار بشکه نفت تولید می‌کرد و قصد داشت این رقم را تا پایان سال جاری میلادی به 325 هزار بشکه در روز برساند. ظرفیت تولید از میدان نفتی وفرا 250 هزار بشکه در روز است.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved