صنعت نفت ایران
1403/2/10
Monday
آرشیو اخبار صنعت نفت

ثبت رکورد انتقال گاز به استان‌های شمالی کشور در ۱۴۰۲ ۱۴۰۲/۰۱/۲۶


به گزارش اویل اینداستری به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محی‌الدین مفخمی گفت: اجرای برنامه و پروژه‌های سال ۱۴۰۲ با تلاش همکاران متعهد و پرتلاش، به‌طور کامل و به درستی محقق شد.

وی یکی از موارد تهدید شبکه شمال کشور در سالی که گذشت را طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در این منطقه اعلام کرد و افزود: بیش از ۵۰ پروژه ایمن‌سازی خطوط لوله در بستر رودخانه‌ها در سال‌های اخیر با موفقیت اجرا شده و اگر نتایج مطلوب این پروژه‌ها نبود، سیل‌های پارسال که به گفته کارشناسان در ۱۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، می‌توانست خطر بزرگی را در شبکه ایجاد کند.

مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: با وجود سیل‌های ویرانگر خطوط لوله این منطقه عملیاتی بدون هیچ اختلالی مأموریت اصلی خود یعنی انتقال پایدار گاز در شمال کشور را به خوبی به سرانجام رساند.

مفخمی اظهار کرد: با کاهش دمای شدید در فصل سرما و افزایش مصرف گاز، شبکه شمال کشور تحت شعاع قرار می‌گیرد اما با اقدام‌های پیشگیرانه از جمله پیگرانی هوشمند و ۶۰۰ مورد بازرسی و تعمیرات خطوط لوله در چند سال اخیر سبب شد که هیچ شیری در زمستان پارسال بسته نشود و هیچ اختلال و قطعی گاز در شمال کشور رخ ندهد.  

وی با بیان اینکه در بخش تأسیسات، بازرسی ادواری و قطعات اصلی که نیاز به تعویض بود، انجام شد، گفت: درصد قابلیت اطمینان فنی ایستگاه‌های منطقه ۱۰۰ درصد است و پارسال رکورد انتقال ۱۰۲ میلیون مترمکعب در روز را داشته‌ایم.

مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز ضمن قدردانی از همه کارکنان این منطقه اعم از ستادی و عملیاتی، یادآور شد: تحقق مأموریت سازمانی شرکت انتقال گاز ایران در شمال کشور حاصل زحمات خانواده بزرگ منطقه ۹ است که شبانه‌روز تلاش کردند تا بتوانیم از زمستان سخت و سرد سال ۱۴۰۲ با موفقیت عبور کنیم.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved