صنعت نفت ایران
1403/1/28
Tuesday
آرشیو اخبار صنعت نفت

روزانه 2 هزار کامیون نفت نیجریه به سرقت می‌رود ۱۴۰۱/۰۵/۲۴


به گزارش اویل اینداستری به نقل از پانچ، اولالکان اولافویی، استاد مهندسی نفت در دانشگاه بنین و دبیر انجمن مهندسان نفت نیجریه، می‌گوید: روزانه معادل 2 هزار کامیون نفت نیجریه توسط سارقان دزدیده می‌شود.

وی می‌گوید: برخی شرکت‌های نفتی به جایی رسیده‌اند که مجبور شده‌اند به جای استفاده از خط لوله که سارقان نفت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از آن می‌دزدند، به سمت نشان‌دار کردن محموله‌های خود رفته‌اند.

وی می‌گوید: محمدو بوهاری، رئیس‌جمهور نیجریه به دنبال تبدل شدن به یک بازیگر بین‌المللی در حوزه گذار انرژی است و می خواهد از گاز فلر هم حداکثر استفاده را بکند.

نیجریه متعهد شده تا میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صفر برساند و بنابراین رئیس‌جمهور این کشور در تلاش است تا به این هدف برسد.

اولافویی می‌گوید:‌ اوپک برای نیجریه سهمیه تولید نفت در نظر گرفته اما ما به خاطر عدم توانایی در مقابله با دزدی نفت، نمی‌توانیم عرضه نفت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به میزان تعیین‌شده برسانیم.

این کارشناس نیجریه‌ای می‌گوید: حجم دزدی نفت در این کشور بسیار بالاست.

وی می‌گوید:‌ تصور کنید که نیجریه روزانه 500 هزار بشکه نفت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر دزدی از دست می‌دهد. هر بشکه نفت 160 لیتر است و هر تانکر نفتکش 250 بشکه ظرفیت دارد. بنابراین اگر ما شاهد دزدی 500 هزار بشکه‌ای در روز باشیم معادل از دست رفتن 2 هزار کامیون نفتکش است.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved