صنعت نفت ایران
1403/1/10
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

محموله‌های تخفیفی نفت روسیه راهی پاکستان می‌شوند ۱۴۰۱/۰۹/۱۴


 

به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلام‌آباد، مصدق مالک روز دوشنبه (۱۴ آذرماه) گفت: روسیه تصمیم گرفته است نفت خام را با تخفیف به پاکستان بفروشد.

وی افزود: روسیه همچنین بنزین و گازوئیل را با تخفیف به پاکستان می‌دهد و از پاکستان دعوت کرده مذاکرات برای قراردادهای بلندمدت خرید گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) را آغاز کند.

شبکه خبری ای‌آروای نیوز  (ARY News) گزارش داد که روسیه بنزین و گازوئیل را با تخفیف به پاکستان ارسال خواهد کرد.

مالک در جریان سخنرانی در یک نشست خبری در اسلام‌آباد با بیان اینکه سفر روسیه موفقیت‌آمیزتر از انتظار ما بود، گفت: روسیه نفت خام، گازوئیل و بنزین را با تخفیف به پاکستان می‌فروشد که این خبر خوبی برای اقتصاد این کشور است، مسکو همان تخفیفی را که به جهان در نفت و بنزین می‌دهد به پاکستان هم خواهد داد.

وی این اقدام را گامی به‌سوی رفع نیازهای انرژی پاکستان برشمرد و تصریح کرد: اسلام‌آباد در تلاش است اقتصاد بیمار را به‌دلیل سیاست‌های اشتباه پیشین اصلاح کند.

وزیر مشاور پاکستان در امور نفت و گاز اعلام کرد که برای صادرات ال‌ان‌جی به پاکستان با شرکت‌های گازی روسیه نیز مذاکره کرده است.

روزنامه پاکستانی «دِنیوز» پیش‌تر خبر داده بود که هیئت پاکستانی به ریاست مصدق مالک، وزیر مشاور پاکستان در امور نفت و گاز در جریان سفر هفته گذشته به مسکو و مذاکره با مقام‌های روس خواستار تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی نفت خام روسیه شد، اما طرف روس گفته است که اکنون به‌دلیل تعهدهای موجود نمی‌تواند محموله‌ای ارسال کند.

این هیئت پاکستانی ۲۹ نوامبر (سه‌شنبه، هشتم آذرماه) طی سفری سه روزه به مسکو درباره مسائلی مانند واردات نفت خام با تخفیف، نحوه پرداخت و هزینه‌های حمل‌ونقل با مقام‌های روس در مسکو مذاکره کرد.

طرف روس همان زمان اعلام کرد که درخواست پاکستان را بررسی و تصمیم خود را از طریق مجاری دیپلماتیک اعلام خواهد کرد.

اسحاق دار، وزیر دارایی پاکستان ماه گذشته میلادی با اشاره به اینکه هند از مسکو نفت می‌خرد و اسلام‌آباد نیز حق بررسی این امکان را دارد، اعلام کرده بود که پاکستان در حال بررسی خرید نفت روسیه با تخفیف است.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved