صنعت نفت ایران
1403/1/31
Friday
آرشیو اخبار صنعت نفت

کمبود گاز طبیعی مایع در جهان تا ۲۰۲۶ ۱۴۰۱/۰۹/۱۶


 

 به گزارش اویل اینداستری به نقل از مارکت واچ، دارن وودز، مدیرعامل شرکت اکسون موبیل گفت دنیا طی 4 سال آینده با کمبود گاز طبیعی مایع مواجه خواهد شد. روسیه عرضه گاز طبیعی به اروپا را در پاسخ به موج تحریم‌های بین‌المللی به‌دنبال حمله به اوکراین متوقف کرده‌است.

 آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش فصلی خود از بازار گاز هشدار داد بازارهای گاز طبیعی به‌دنبال کاهش عرضه روسیه به اروپا، در سال آینده میلادی هم با کمبود مواجه خواهند بود. تقاضای اروپا برای گاز طبیعی یک رقابت جهانی به وجود آورده است.

 اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی، 81 درصد از گاز طبیعی مورد نیاز خود را وارد کرده بود.

 

 وودز گفت شرکت اکسون موبیل نقش خود را برای جبران کمبود گاز طبیعی می‌داند و تلاش‌های خود را در این زمینه افزایش داده است. وی گفت:«اگر به دوران همه‌گیری کرونا نگاه کنید، زمانی‌که همه سرمایه‌گذاری‌های خود را متوقف کرده بودند، ما در یک پایانه صادرات بزرگ گاز طبیعی مایع در آمریکا سرمایه‌گذاری کردیم و هرگز از آن کوتاه نیامدیم. بنابراین حالا که دنیا و مخصوصاً اروپا نیاز شدیدی به گاز دارد، موقعیت خوبی برای عملیاتی کردن این پایانه گازی و حمایت از نیاز اروپاست».

 با توجه به افزایش قیمت گاز طبیعی و بالا رفتن فعالیت‌های پالایشگاهی، سود شرکت اکسون موبیل در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی تقریباً 3 برابر شد و درآمد آن با یک افزایش 50 درصدی از 100 میلیارد دلار گذشت.سهام شرکت اکسون موبیل 72 درصد در سال جاری میلادی افزایش یافته است.

 شرکت اکسون موبیل در ماه اکتبر خروج خود از روسیه را پس‌از توقیف سهام آن در میدان نفت و گاز ساخالین 1 اعلام کرد.

 این شرکت بزرگ نفتی با 25 سال سابقه فعالیت در روسیه، 30 درصد از سهام این پروژه در خاور دور روسیه را در اختیار داشت.


تلگرام

برچسب‌ها


نظرات کاربران


نظر شما

  • نام و نام خانوادگی
  • ایمیل
  • کد امنیتی
  • Captcha
  • نظر

  • عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.

 

© 2019 - All rights reserved