آمریکا نتوانسته مانع فروش نفت ایران شود ۱۴۰۴/۰۶/۱۱

به گزارش اویل اینداستری، محمدباقر قالیباف در نشست علنی در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: این روزها دشمن با فضاسازی برای شروع فرآیند اجرایی شدن مکانیسم ماشه برخی نگرانیها را برای مردم ایجاد کرده است، مسئولان جمهوری اسلامی بارها غیرقانونی بودن استفاده از این روش را تبیین و دیگر کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل مانند روسیه و چین نیز بهصورت رسمی بر آن تصریح کردهاند.
وی با اشاره به اینکه سه کشور اروپایی به دلیل عمل نکردن به تعهدهای خود در برجام، حق فعال کردن مکانیسم پاراگراف ۳۷ برجام را نداشته و به همین جهت به شکلی غیرقانونی فرآیند بازگرداندن قطعنامهها را آغاز کردهاند، افزود: لازم است که ایران اقدامی بازدارنده برای این اقدام غیرقانونی طرفهای اروپایی انجام دهد تا منجر به تغییر تصمیم دشمن در فعال کردن مکانیسم ماشه شود. تصمیم واحد نظام جمهوری اسلامی در این زمینه بهزودی اعلام و اعمال میشود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخستین دلیل این واقعیت این است که تحریمهای اقتصادی ذکرشده در این قطعنامهها به فعالیتهای هستهای ایران مرتبط است و بسیار کم اثرتر از تحریمهای عمومی و با مصادیق بسیار زیادی است که آمریکا علیه ایران اعمال کرده است، بیان کرد: بهعبارت دیگر با بازگشت قطعنامههای سازمان ملل تحریم اقتصادی جدیدی نیست که به تحریمهای فعلی اضافه شود، همچنین شاهد هستیم با همه پیگیریها از جانب آمریکا، این کشور نتوانسته مانع فروش نفت ایران شود و تجارت خارجی ما باوجود چالشها و موانع جریان دارد.
قالیباف با تأکید بر اینکه تحریمهای سازمان ملل به نسبت تحریمهای یکجانبه آمریکا، گستردگی و نهاد ناظر و ضامن ندارد، گفت: ممکن است عدهای اهمیت بازگشت قطعنامههای تحریمی علیه ایران را در ایجاد زیرساخت حقوق بینالملل برای تحریمهای آمریکا بدانند و مدعی شوند این زیرساخت قانونی سبب میشود تحریمهای آمریکا مؤثرتر از قبل اجرایی شود. توضیح داده شد که از نظر حقوقی این قطعنامهها شامل تحریمهای کمشدتی هستند و شامل تحریم صادرات نفت ایران نمیشوند.
وی بیان کرد: اما آنچه جای تردید در نادرست بودن ادعای ایجاد زیرساخت حقوقی برای تحریمهای آمریکا باقی نمیگذارد، غیرقانونی دانستن مکانیسم ماشه از سوی روسیه و چین بهعنوان دو عضو شورای امنیت سازمان ملل است که به نبودن مشروعیت قانونی تلاش اروپاییها منجر و سبب میشود بخش مهمی از جامعه بینالملل در اجرایی شدن این تحریمها جدیت نداشته باشند.
برچسبها
نظرات کاربران
نظر شما
- عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.



عناوین دانشی صنعت نفت
- مهندسی مخزن | ۱۸
- حفاری و اکتشاف | ۸۰
- بالادستی | ۳۰
- پایین دستی | ۳
- دریایی و فراساحلی | ۶۷
- مهندسی فرآیند | ۷۰
- تجهیزات دوار | ۴۴
- تجهیزات ثابت | ۳۲
- پایپینگ | ۶۰
- برق و مخابرات | ۱۴
- کنترل و ابزاردقیق | ۲۶
- سیویل و سازه | ۱۳
- مواد و متالوژی | ۴۳
- رنگ و عایق | ۷
- ایمنی | ۹
- آب، پساب و پسماند | ۱۲
- مهندسی عمومی | ۵
- رویه و دستورالعمل | ۱۰
- نرم افزارها | ۶
- کلیپهای فنی و مهندسی | ۷۷
- پالایشگاه نفت | ۱۷
- پالایشگاه گاز | ۴۶
- NGL | ۶
- LNG & LPG | ۱۳
- خط لوله | ۳۶
- مخازن ذخیره | ۱۵
- پتروشیمی | ۱۴
- بازرسی و QC | ۱۵
- HSE | ۳۹
- ساخت و نصب | ۱۲
- راه اندازی | ۹
- سازندگان و تامین کنندگان | ۱۰
- تامین مالی و سرمایه گذاری | ۳۲
- ماشین آلات | ۱۲
- مدیریت پروژه | ۹۱
- مدیریت دانش | ۹
- مدیریت سازمانی و عمومی | ۲
- تأمین کالا | ۱۳
- EPC | ۲۰
- پیمانکاران بین المللی | ۸
- اطلاعات انرژی کشورها | ۱۴
- پروژه های خارجی | ۱۵
- نقشه های نفت و گاز خارجی | ۱۰
- شرکت های نفتی | ۱۳
- پلانت های فعال | ۴۰
- طرح ها و پروژه ها | ۳۵
- منطقه های ویژه انرژی | ۶
- میادین نفت و گاز خارجی | ۴
- نقشه های نفت و گاز ایران | ۲۴
- میادین نفت و گاز | ۴۰
- آمار و داده ها | ۷۵
- اسناد بالادستی نفت | ۹
- اقتصاد نفت و گاز | ۶۹
- حقوق انرژی | ۱۰
- دیپلماسی انرژی | ۱۹
- قراردادهای بالادستی | ۲۰
- مهندسین مشاور | ۶۷
- IPC | ۲۰
- پیمانکاری درایران | ۳۶
- نرخ عوامل نفت و گاز | ۱۲
- قرارداد | ۴۵
- ارزیابی اقتصادی طرح ها | ۳
- بخشنامه و مقررات | ۳۸
- مقررات مناقصات | ۳۱
- حوادث نفت و گاز | ۱۰
- ترینهای صنعت نفت | ۱۴
- فهرست بها | ۱۸
- وقایع نفت و گاز | ۵
- پدافند غیرعامل | ۲
- واژگان و زبان تخصصی | ۱۴
- مجلات نفت و انرژی | ۱۹
- مجلات مهندسی و صنعتی | ۴
- مطالب عمومی | ۳۰
- مدیریت منابع انسانی | ۳
- آمادگی آزمون SP | ۳
- آمادگی آزمون RMP | ۴
- آمادگی آزمون PMP | ۶
- انرژی های غیر نفتی | ۵
- آزمونهای استخدامی نفت | ۱۵
- آزمونهای ارشد 94 | ۵۹
- آزمونهای دکتری 95 | ۳۸
- استانداردهای مهندسی | ۲۱
- ابلاغیات | ۹
- بازاریابی و توسعه بازار | ۱
- تحقیق و توسعه | ۶