جایگاهداران از اجرای طرح برندینگ منتفع می شوند ۱۳۹۴/۱۲/۱۶

وزیر نفت گفت: برندسازی برای جایگاههای عرضه سوخت موجود اجباری نیست اما کاملا به نفع جایگاهداران است که تحت نظارت یک شرکت نشاندار فعالیت کنند.
مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت، صبح امروز (دوشنبه - ١٦ اسفند) در گردهمایی مدیریت توزیع سوخت و تبیین سیاستهای راهبردی با تشریح ابعاد مختلف طرح برندینگ تاکید کرد: مالکیت جایگاه هیچ ارتباطی به شرکت برند ندارد بلکه اینگونه است که هر جایگاه مالک خصوصی دارد اما تحت مدیریت، هماهنگی و نظارت یک شرکت فعالیت میکند.
وی با بیان اینکه دستورعمل واحد مقررات ایمنی برای جایگاههای عرضه سوخت کشور طراحی شده است که ظرف مدت یک ماه به تایید دولت خواهد رسید، افزود: طبق این مقررات همه جایگاهها باید مسئول واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچاسیی) مسئول کیفی و آزمایشگاه طرف قرارداد داشته باشند.
نفت اظهار کرد: با این وصف آیا بهتر نیست به جای اینکه هر جایگاه به صورت انفرادی با کامیونداران، آزمایشگاه و ... قرارداد ببندد، چند جایگاه به صورت یکجا با یک شرکت برند به منظور اجرای فعالیتهای اینچنینی طرف باشند؟
زنگنه با بیان اینکه هیچ کشوری نیست که دولت آن با چند هزار جایگاه دار حقیقی طرف باشد، گفت: اگر برندسازی اجرا شود ما به جای چند هزار جایگاه با ٥٠ یا ٧٠ شرکت برند طرف خواهیم بود؛ این در حالیست که شرکتهای صاحب صلاحیت نیز با یکدیگر رقابت خواهند کرد و خدمات مناسبتری ارائه خواهند داد.
وی با تاکید بر اینکه برندسازی برای جایگاههای موجود اجباری نیست، یادآوری کرد: از هم اکنون مجوز احداث جایگاه سوخت به اشخاص حقیقی داده نمیشود و مجوزها به اشخاص حقوقی اعطا خواهد شد.
وزیر نفت همچنین بر جلوگیری از انحصار در جریان برندسازی تاکید کرد و افزود: برای جلوگیری و مقابله با ایجاد انحصار هر شرکت صاحب صلاحیت (برند) نباید از یک تعدادی کمتر و یک تعدادی بیشتر نازل داشته باشد.
به گفته زنگنه، شرکتهای برند در نظام توزیع سوخت خارجی نیستند و تعدادی که در حال حاضر به تایید شرکت ملی پخش رسیدهاند، شرکتهای ١٠٠ درصد ایرانی هستند.
وی ضمن تشکر از خدمات همکاران در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: بهترین سیستم اطلاع رسانی توزیع و مصرف فرآورده در این شرکت وجود دارد.
وزیر نفت افزود: دقیق ترین آمار مصرف از انبارها تا جایگاهها از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ارائه میشود و این شرکت در زمینه این سیستم پیشرفت بسیار خوبی داشته است.
زنگنه همچنین گفت: هم اکنون ساختار این شرکت متناسب با مسئولیتهای جدید خود باید بازنگری شود و همکاران این شرکت باید جایگاه خود را درک کنند.
وی افزود: به دلیل کاهش مصرف بحث فرآوردههایی نظیر ال.پی.چی، نفت سفید و گازوئیل، از هم اکنون به بعد شرکت ملی پخش نیروی یدی کمتر و قدرت فکری بیشتری میطلبد.
وزیر نفت تصریح کرد: از اواخر سال ٩٦ مصرف سوخت حرارتی نظیر ال پی جی و گازوئیل نخواهیم داشت و این در حالی است که مصرف نفت سفید در کشور هم تمام شده است.
به گفته زنگنه، در حالی که ٩٠ درصد خانوارهای کشور از گاز طبیعی استفاده میکنند، مصارف فرآورده نفتی در کشور بسیار کاهش خواهد یافت همچنین مصرف نفت کوره نیزروز به روز کاهش مییابد بنابراین سه فرآورده بنزین، نفت گاز برای حمل و نقل و بخش کشاورزی و سوخت هواپیما در دستور کار شرکت ملی پخش باقی خواهد ماند که بر این اساس بهتر است ساختار شرکت ملی پخش بازنگری شود اما این به معنی نگرانی همکاران بابت از دست رفتن شغل نخواهد بود بلکه ما باید به فکر ایجاد شغل در زمینههای جدید باشیم.
وی همچنین بر اجرای برخی طرحها در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی تاکید کرد و افزود: طرح پیمایش بسیار مفید بود که باید تکمیل شود.
وزیر نفت بر ایجاد جایگاههای تک تلمبهها در شهرهای کشور نیز تاکید کرد و گفت: معتقدم برای ارائه نفت گاز (گازوئیل) حتی برای چاههای کشاورزی نیز باید از سامانه سوخت و کارت هوشمند سوخت استفاده شود.
منبع: شانا
برچسبها
نظرات کاربران
نظر شما
- عبارات توهین آمیز و شخصی منتشر نخواهد شد.



عناوین دانشی صنعت نفت
- مهندسی مخزن | ۱۸
- حفاری و اکتشاف | ۸۰
- بالادستی | ۳۰
- پایین دستی | ۳
- دریایی و فراساحلی | ۶۷
- مهندسی فرآیند | ۷۰
- تجهیزات دوار | ۴۴
- تجهیزات ثابت | ۳۲
- پایپینگ | ۶۰
- برق و مخابرات | ۱۴
- کنترل و ابزاردقیق | ۲۵
- سیویل و سازه | ۱۳
- مواد و متالوژی | ۴۳
- رنگ و عایق | ۷
- ایمنی | ۹
- آب، پساب و پسماند | ۱۲
- مهندسی عمومی | ۵
- رویه و دستورالعمل | ۱۰
- نرم افزارها | ۶
- کلیپهای فنی و مهندسی | ۷۷
- پالایشگاه نفت | ۱۷
- پالایشگاه گاز | ۴۶
- NGL | ۶
- LNG & LPG | ۱۳
- خط لوله | ۳۶
- مخازن ذخیره | ۱۵
- پتروشیمی | ۱۴
- بازرسی و QC | ۱۵
- HSE | ۳۹
- ساخت و نصب | ۱۲
- راه اندازی | ۹
- سازندگان و تامین کنندگان | ۱۰
- تامین مالی و سرمایه گذاری | ۳۲
- ماشین آلات | ۱۲
- مدیریت پروژه | ۹۱
- مدیریت دانش | ۹
- مدیریت سازمانی و عمومی | ۲
- تأمین کالا | ۱۳
- EPC | ۲۰
- پیمانکاران بین المللی | ۸
- اطلاعات انرژی کشورها | ۱۴
- پروژه های خارجی | ۱۵
- نقشه های نفت و گاز خارجی | ۱۰
- شرکت های نفتی | ۱۲
- پلانت های فعال | ۴۰
- طرح ها و پروژه ها | ۳۵
- منطقه های ویژه انرژی | ۶
- میادین نفت و گاز خارجی | ۴
- نقشه های نفت و گاز ایران | ۲۴
- میادین نفت و گاز | ۴۰
- آمار و داده ها | ۷۵
- اسناد بالادستی نفت | ۹
- اقتصاد نفت و گاز | ۶۹
- حقوق انرژی | ۱۰
- دیپلماسی انرژی | ۱۹
- قراردادهای بالادستی | ۲۰
- مهندسین مشاور | ۶۷
- IPC | ۲۰
- پیمانکاری درایران | ۳۶
- نرخ عوامل نفت و گاز | ۱۲
- قرارداد | ۴۵
- ارزیابی اقتصادی طرح ها | ۳
- بخشنامه و مقررات | ۳۸
- مقررات مناقصات | ۳۱
- حوادث نفت و گاز | ۱۰
- ترینهای صنعت نفت | ۱۴
- فهرست بها | ۱۸
- وقایع نفت و گاز | ۵
- پدافند غیرعامل | ۲
- واژگان و زبان تخصصی | ۱۴
- مجلات نفت و انرژی | ۱۹
- مجلات مهندسی و صنعتی | ۴
- مطالب عمومی | ۳۰
- مدیریت منابع انسانی | ۳
- آمادگی آزمون SP | ۳
- آمادگی آزمون RMP | ۴
- آمادگی آزمون PMP | ۶
- انرژی های غیر نفتی | ۵
- آزمونهای استخدامی نفت | ۱۵
- آزمونهای ارشد 94 | ۵۹
- آزمونهای دکتری 95 | ۳۸
- استانداردهای مهندسی | ۲۱
- ابلاغیات | ۹
- بازاریابی و توسعه بازار | ۱
- تحقیق و توسعه | ۶